Monday 9 July 2007

Wedding Preparations & New Bibik

smlm mami dtg bawak baju pngantin k.miza.. epong pon datang gak..huhuh first time i saw mami... ok bapok yg cantik la dgr da siap tuykar nama fazireah ke ape ntah.. k.miza pon kate dia da byk wat pmbedahan.. hujhuhu body mmg nmpk la bodsy pompuan tp sore je still garau2 lagi ehe... hmmm overall nak kate baju k.mniza ok la sanding cni kaler putih umah epong blue.. lawa blue dia ala2 biru hindustan cket... pastu bncangla pasal pngapit nye.. aku la tuh huhuh... alamak repong kate pngapit blah laki tnggi gle ahahahaha apela epong ni da dia tu kcik bagikla pngapit kcik2 gak baru sume padan huhuhh.. papejelah.. so lps da bncang2 sume stuju pngapit pkai off-white colour for sanding kat mlaka n VERY light blue kat umah epong.. huhuhhh x dapatla aku nk brgaya ngan baju coklat theme family tuh.. xpelka still can wear it during nikah.. dgr masa nikah pon cam gempak je siap tok2 sidang pon datang huhuhh melaka la katekan penuh ngan adat.. hmmm baju utk apit kt melaka mami tu kate xpe dia leh pnjamkan baju dia tapi yg biru la problem sbb dia kate dia ade tp over sgt kang org ingt aku plak pngantin hahahhh so kenela carik baju siap je mls nak tmpah2.. pastu kitorg makan knduri... pastu diorang balik.. huh da sunyi da aku tnggl sorang2 kt umah.. biase ade k.ct.. k.ct pon da balik itm da stat ari ni.. sabtu malam g ekspo kat MITC tu.. g la booth terengganu sbb k.miza nak carik sampin utk epong.. pastu tanyela akak tu bape.. akak tu kate "7".. uishh dlm ati aku da expect 700 n trpikir uisdhhh mahalnye.. pastu k.miza tanyela 7 ape?? tau dia kate ape?? 7000 doowwww hahahhhhh ternganga kitorang kat ctu gak hahahhh... ade ke org nak beli er smpai 7000??? tp mmg la lawa gle!! hmm tingin gak nak pakai batik2 trengganu, kelantan.. mmg lawa2 tp hargenye pon lawa2 makcik huhuhh

rumah aku da sampai bibik baru 2-3 hari lps.. bnde prtama aku terpk mase tu "yeayyy bolela keje" tp ntah bile ntah aku nk cariuk keje hahahh cuti tnggl 2bulan lbih je last2 nganggor gak la aku huhuuhh.. k pasal bibik..agent tu ganti la yg k.ti tu... nama k.sri.. umor 28.. arap2 da x buat hal.... umah mmg bersih gle n dia pon mmg rajin gle.... tolonglaaaa rajin je smpai abes keje org indon ni kan bole caye sgt mula2 mmg berkobar2 kang takot dia wat hal plak.. smlm k.miza crite k.sri tu nanges smbng ngan dia ngan mak smlm.. dia cerita pasal pengalaman keje sebelum ni.. tiap2 hari (kot) kene angkut barang hampir 50kilo... xtau la ape yg berat sgt tu... pastu tdo pon atas lantai je... tu yg dia nanges sbb kt cni.. mak ayah baik gle... kami anak2 ni pon baikkkk sgt hahahh... pastuh kitorang siap pakse2 dia makan sbb dia xnak makan.. basuh baju pon insist nak cuci tgn gak.. papeje laa.. pastu kalau ckp ngan kitorang msti dia cam tundukkan cket badan or duduk tros.. k lahh wat la keje baik2 ye da dpt tuan baik2 nih.. haa pastu masa hari yag dia baru smpai tu aku g la dapor blkng nk tgk kucing gadoh.. pastuh dia tnyela nama ape.. pastu ckop cantik la pandailaa.. pastu dia kate dia ade anak 2 orang yg tua 10tahun yg mude xingt bape.. pastu urut2 tgn aku peluk2 aku.. huhuhhh xtau la klao dia rindu kot kat anak dia..yela aku ni kan besar dak 10 thun je hhahahaha... haa berat aku da naik 1kilo sejak sebulan d cni.. harap maklum huhuhh

k... cite pakcik plak skang kaki dia nak kene masokkkan besi plak .. kaki kanan hr tu da potongkan dari lutut ke bawah... tulang peha kanan dia da retak so nak kene tuykar ngan besi... harap2 cepat sembuh... skang mak slalu la g hospital hampir hari2 sbb nak suapkan dia makan.. dia xleh bape nak bangun sgt.. adela tu hikmah di sbalik kjadian.. harap2 dia akan insaf dan sedar lps ni.. da x wat da bnde xsenonon... AMIN!! hmm hr tu maklong datang ngan k.emi ngan ezzati ngan alisya... alisya sgt comel!!! ezzati mnakin lawa.. lame da xjumpe zati... ade gmbr elisya nti akan diuploadkan....

No comments:

Post a Comment